Nexon posted a patch for KMST version 455 upgrade to version 456.
You may download this patch from their official site and begin creating your pre-patcher now.
Extractions and database updates will be forthcoming (if supported)!
This is really starting to get confusing. As far as wild guesses go I'd say the two pictures are for male or female Automata (For cripes sake let there be only one class) and each is showing one weapon (Primary and secondary).
This is really starting to get confusing. As far as wild guesses go I'd say the two pictures are for male or female Automata (For cripes sake let there be only one class) and each is showing one weapon (Primary and secondary).
The hair looks more male than female. It looks somewhat like phantoms hair.
This is really starting to get confusing. As far as wild guesses go I'd say the two pictures are for male or female Automata (For cripes sake let there be only one class) and each is showing one weapon (Primary and secondary).
I'm beginning to think that the right is the real Automata due to that weapon, looks more like an energy sword.
This is really starting to get confusing. As far as wild guesses go I'd say the two pictures are for male or female Automata (For cripes sake let there be only one class) and each is showing one weapon (Primary and secondary).
we both know yyou're wrong, let's just hope that it's only automata...
I think the Demon Slayer-ish guy is a boss, and the guy with the energy sword is Automata, you can see he has mechanical looking legs, and even his chin looks a little shiny and grey.
What a weird trailer.
I realllly don't think it's a female and male Automata, mostly because the one on the left has wings while the other one doesn't, it has a similar hairstyle to Demon Slayer, matches the look of the guy in the teaser who appears to be a boss, and there was the other teaser which showed a destroyed wing meaning that the boss guy probably lost his wings
I'm beginning to think that the right is the real Automata due to that weapon, looks more like an energy sword.
Possible. I would hope not since the other guy being Automata would be cooler, but then again nothing was said about whether that person was supposed to be Automata.
메이플스토리 테스트 클라이언트 Ver. 1.2.456이 릴리즈 되었습니다.
이번 패치에서는 다음과 같은 사항이 추가되었습니다.
<게임 관련>
1. 이제부터 몬스터가 사망하거나 제작/합성 시 또는 일부 코인 샵에서 장비를 구입할 때 얻게 되는
장비 아이템에 랜덤한 옵션이 붙게 됩니다.
- 랜덤 추가 옵션은 1개부터 4개까지 임의로 붙습니다.
- 옵션은 최하 옵션부터 최상 옵션까지 5등급으로 나뉘게 됩니다.
- 동일한 옵션이라고 해도 아이템의 착용 레벨에 따라 랜덤 추가 옵션의 수치가 달라집니다.
- 제작/합성이나 코인 샵에서 구매하는 장비의 경우 옵션 등급에 제한을 받을 수 있습니다.
- 랜덤 추가 옵션은 툴팁에서 아이템의 기본 능력치 뒤에 ‘+’ 수치로 보여지게 됩니다.
- 합성을 할 때, 랜덤 추가 옵션을 가지고 있는 아이템끼리 합성을 해야 랜덤 추가 옵션을 받을 수 있습니다.
2. 아이템의 기본 옵션으로 다음 옵션이 추가 되었으며, 아이템에 랜덤 추가 옵션으로 부여 됩니다.
- 보스 공격력 %, 총 데미지 %, 올 스탯%, 착용 레벨 감소
- 착용 레벨 감소 옵션은 착용 레벨만 감소시킬 뿐, 랜덤 추가 옵션의 수치에는 영향을 주지 않습니다.
- 해당 옵션은 혼돈의 주문서 류의 스탯 조정 주문서로 변경되지 않습니다.
3. 110레벨의 착용 레벨을 가지고 있는 드래곤 시리즈 무기가 이제 일반 필드에서도 드랍 됩니다.
4. 90, 100, 110의 착용 레벨 제한을 가지고 있는 일반 아이템들은 최대 40레벨까지 더 높은 레벨의
착용 레벨로 드랍될 수 있습니다.
- 이렇게 올라간 착용 레벨은 랜덤 추가 옵션의 수치에 영향을 주게 됩니다.
- 몬스터 레벨이 올라갈수록 더 높은 레벨의 착용 레벨이 부여될 확률이 올라갑니다.
5. 10레벨 ~ 110레벨 일반 장비가 랜덤하게 드롭되도록 변경되었습니다. 이제 특정 일반 장비가 특정 몬스터가
나오는 것이 아니라, 모든 필드에서 몬스터 레벨만을 참조하여 랜덤하게 일반 장비가 나오게 됩니다.
6. 140레벨 이상의 착용 레벨을 가지는 장비 아이템에는 ‘가위로 자를 수 잇는 횟수’라는 옵션이 부여되어서
생성되게 됩니다.
- 해당 횟수만큼 장비 아이템을 (플래티넘) 카르마의 가위로 자를 수 있으며, 횟수가 모두 차감되어
0이 되게 되면 더 이상 가위로 자를 수 없어서 거래가 제한됩니다.
- 140레벨 이상의 아이템에는 랜덤 추가 옵션의 수치가 더욱 높게 붙게 됩니다.
- 100, 110레벨의 착용 레벨을 가지는 일반 장비의 경우에도 착용 레벨이 140을 넘기게 되면 더 높은
랜덤 추가 옵션 수치를 받고 ‘가위로 자를 수 있는 횟수’ 옵션을 부여 받게 됩니다.
7. 일반 장비 아이템의 드롭율이 장비 레벨에 따라 5~10배 상향되었습니다.
8. 이제 통찰력 레벨과 상관없이 장비 창 하단의 돋보기 버튼을 클릭하여 미확인 아이템을 즉시 감정할 수
있습니다. 단, 확인하려는 아이템의 레벨에 따라 감정에 필요한 메소가 달라집니다.
9. 캐릭터 카드의 덱이 1개 더 추가되어 총 3개까지 캐릭터 카드 덱을 만들 수 있습니다.
- 하나의 직업 카드가 전체 카드의 덱에 적용될 수 있는 개수가 1개가 되었습니다.
10. 시그너스가 주 2회 클리어 조건으로 변경되었습니다.
- 입장 횟수 제한이 사라졌습니다.
- 시그너스, 각성한 기사단장 미하일, 오즈, 이리나, 이카르트, 호크아이 중 하나라도 퇴치하면
클리어 횟수가 1 증가합니다.
- 일주일에 2회까지 클리어가 가능합니다.
- 최초 클리어 횟수가 증가한 시점에서 일주일 뒤에 클리어 횟수가 초기화됩니다.
- 이제 시그너스는 원정대가 아닌 파티로만 도전이 가능해졌으며, 원정대 탭에서 시그너스 항목이
삭제되었습니다.
11. 명예 레벨을 올리기 위한 명성치 획득 방식이 추가되었습니다.
- 일반 필드에서 일반 몬스터 사냥 시, 명성치를 100~1000 올려주는 명예의 훈장 아이템을 일정 확률로
드롭합니다. 몬스터의 레벨이 높아질수록 명예의 훈장 아이템을 드롭할 확률도 높아집니다. 단, 자신보다
21레벨 이상 높거나, 11레벨 이상 낮은 몬스터에게서는 얻을 수 없습니다.
- 자쿰(카오스 포함), 혼테일(카오스 포함), 힐라(노말, 하드), 핑크빈(카오스 포함), 반 레온,
매그너스(노말, 하드), 아카이럼, 시그너스 퇴치 시 100% 확률로 이너 어빌리티를 재설정할 수 있는
서큘레이터와 여러 개의 명예의 훈장을 드롭합니다.
- 아스완의 각 모드 클리어 시, 난이도에 따라 차등적으로 받던 명예 경험치가 이제 일률적으로 받게 됩니다.
12. 종족 선택창이 개편되었습니다.
- 이제 모든 종족 선택 버튼을 볼 수 있으며, 생성이 제한된 직업의 경우에는 선택 버튼이 비활성화 됩니다.
- 종족 특징 설명과 요약이 수정/추가 되었습니다.
13. 스테이터스 창에서 보이는 최대 공격력 수치가 999,999에서 2,000,000으로 조정 되었습니다.
14. 몬스터에게 가할 수 있는 데미지의 최대 한계치가 999,999에서 50,000,000으로 조정 되었습니다.
- 이 수치는 데미지 한계치를 올리는 스킬이나 아이템 잠재 등을 제외한 수치로 여전히 중복 적용이 됩니다.
15. 캐릭터가 가질 수 있는 HP와 MP의 한계치가 99,999에서 500,000으로 조정 됩니다.
16. 캐릭터가 가질 수 있는 방어도의 한계치가 9,999에서 99,999로 조정 됩니다.
17. 특정 회피치에 도달하면 계속적으로 몬스터의 공격을 회피할 수 있었던 버그가 수정 되었습니다.
- 회피치를 올리거나 스킬 등으로 인해 받을 수 있는 최대 회피율이 90%로 조정되었습니다.
<아이템 관련>
1. 장비 아이템들의 판매 가격이 조정 되었습니다.
2. 수상한 큐브 아이템이 추가되었습니다.
- 자쿰(카오스 포함), 혼테일(카오스 포함), 힐라(노말, 하드), 핑크빈(카오스 포함), 반 레온,
매그너스(노말, 하드), 아카이럼, 시그너스 퇴치 시 높은 확률로 획득하실 수 있습니다.
- 에픽 이하의 아이템에만 사용하실 수 있으며, 등급이 레어로 내려갈 수 있습니다.
- 유니크 이상의 아이템에는 사용하실 수 없으며, 결과물 최고 등급은 에픽입니다.
3. 장비 아이템 내구도 수리비가 하향 조정되었습니다.
<몬스터 관련>
1. 보스 몬스터가 개편되었습니다.
[ 공통 ]
- 다수가 보스 몬스터를 사냥할 시, 더 이상 타인의 이펙트와 대미지가 출력되지 않습니다.
- 보스 몬스터는 더 이상 몬스터 위치를 변경시키는 스킬의 영향을 받지 않습니다.
- 일부 보스 몬스터들의 경험치가 조정되었습니다.
[ 매그너스 ]
- 노멀 모드와 하드 모드의 체력이 조정되었습니다.
- 하드 모드의 데스 카운트가 20에서 40으로 증가했습니다.
- 매그너스의 공격 딜레이가 조정되었습니다.
- 예고 공격의 이펙트와 딜레이가 확인하기 쉽게 조정되었습니다.
[ 시그너스 ]
- 시그너스 보스전 제한 시간이 60분에서 30분으로 변경되었습니다.
- 시그너스와 기사단장, 기타 소환수들의 체력이 조정되었습니다.
- 시그너스가 더 이상 스스로 체력을 회복하지 않습니다.
- 시그너스가 기사단장을 소환할 때 무적 상태로 돌입하지 않습니다.
- 기사단장을 모두 처치하지 않으면 여제를 처치할 수 없습니다.
- 기사단장 소환 시점이 변경되었습니다.
- 시그너스가 사용하지 않던 공격을 정상적으로 사용합니다.
- 시그너스와 소환수들의 일부 스킬이 조정되었습니다.
- 일부 예고형 공격의 시전 준비 동작이 늘어납니다.
- 일부 공격의 데미지가 조정되었습니다.
[ 아카이럼 ]
- 아카이럼과 소환수 등의 체력이 조정되었습니다.
- 소환수에게 물리 공격이 적용됩니다.
- 아카이럼의 공격 및 스킬 딜레이가 조정되었습니다.
[ 핑크빈 ]
- 일반 모드와 카오스 모드의 체력이 조정되었습니다.
- 일반 모드와 카오스 모드의 제한 시간이 60분에서 30분으로 변경되었습니다.
- 일반 모드와 카오스 모드 공격의 딜레이가 수정되었습니다.
- 신규 보스 스킬이 추가되었습니다.
[ 힐라 ]
- 노멀 모드와 하드 모드의 체력이 조정되었습니다.
- 힐라의 공격 딜레이가 조정되었습니다.
- 소환 몬스터의 체력이 조정되었습니다.
- 일부 공격의 특성이 변화하였습니다.
[ 반 레온 ]
- 반 레온과 소환 몬스터들의 체력이 조정되었습니다.
- 반 레온의 공격 딜레이가 조정되었습니다.
- 이제 소환 몬스터들 중 일부 몬스터들은 유저에게 고정된 데미지를 주게 됩니다.
- 일부 공격의 특성이 변화하였습니다.
- 클리어 제한 시간이 60분에서 30분으로 변경되었습니다.
[ 혼테일 ]
- 카오스 혼테일과 소환 몬스터들의 체력이 조정되었습니다.
- 혼테일의 공격 딜레이가 조정되었습니다.
- 소환 몬스터들은 이제 선제 공격 특성을 갖습니다.
- 일부 공격의 특성이 변화하였습니다.
[ 자쿰 ]
- 카오스 자쿰과 소환 몬스터들의 체력이 조정되었습니다.
- 소환 몬스터들은 이제 선제 공격 특성을 갖습니다.
- 일부 공격의 특성이 변화하였습니다.
2. 아스완의 170레벨 몬스터들의 경험치가 상승하였습니다.
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MapleStory Client Ver. 1.2.456 has been released.
In this patch, the following were added.
Game Related>
1 To be gained when monster dies from now to purchase equipment or in part, from a coin shop or production / synthesis
Random items of equipment options will be attached.
Random additional options held 1-4 randomly.
- Option is the best option with the lowest option is divided into five grades.
The same options as random value of the additional options vary, depending on the level of the item worn
Fabrication / synthesis or from the coin shop to buy equipment if you can get the option to limit the grade.
Behind the Base of the item tooltips from random additional options to the '+' figures will be shown.
- When the synthesis to be random have the option to add an item between synthetic random to receive additional options.
2 Random items as the default option, the following options have been added, and item will be granted as an add-on option.
Boss damage%, total damage year stat%, reduced wear level
Reduce the wear level option, but only reduce the wear level, affect the levels of random additional options does not.
Chaos of order flow, the option does not change the thermostat to adjust orders.
3 Dragon Series with the 110 level, the level of wear weapons now drop in the general field.
4 General Items up to Level 40, 90, 100, 110 level with limited wear a higher level of
Level drop can be worn.
- Random number of additional options, so the wear level rises will affect
Be granted a higher level of wear-level monster level goes up, the probability goes up.
5 10 level to 110 level has been changed so that the general drop random equipment. Certain common equipment specific monster
Coming, but refers only to the level of the monsters in all fields randomly General Equipment will appear.
6 Equipment items with 140 level or higher, wear level linking can be cut with scissors 'count' option be granted
Will be generated.
Deducting all the equipment items - the number of times (Platinum) Karma can be cut with scissors, and the number of
To the longer can be cut with scissors, because the deal is limited.
140-level or more items even higher levels of random additional options will be attached.
-General with the 100,110 level, the level of wear of the equipment even if the wear level 140 give higher when
Figures and random additional options will be granted. 'Count' option that can be cut with scissors
7 General equipment drop rate of items 5 to 10 times, depending on the equipment level has been raised.
8 Insight into the level and now, regardless of the equipment at the bottom of the window, click the magnifying glass button, immediately unconfirmed items emotions can
Can. However, the methods vary depending on the level of the item you want to make the necessary emotions to
9 Add one more deck of character cards for a total of up to three characters to create a deck of cards.
- Was the number one full deck of cards that can be applied to one of the job card.
10 Cygnus was changed twice a week clear conditions.
Position limit to the number of times disappeared.
- Cygnus awakening, If any one of GM Mikhail, Oz, Irina, Ica Amersfoort, Hawkeye fight against articles
Clear count is incremented by 1.
- 2 times a week until cleared.
- A week later it is clear at the time of the first clear increase in the number of the count will be reset.
Cygnus - Cygnus Expedition is a non-party can only challenge was the expedition tab items
Has been deleted.
11 Reputation for honor raise the level obtained method has been added.
100-1000 General Monster hunting, reputation in the general field up the Medal of Honor items has a chance
Drop. Higher the monster's level increases the likelihood that the Medal of Honor to drop the item. , Than his
Higher or lower level 11 and higher for Level 21 or higher monsters can not get ought
- Jakum (Chaos), Horn Tail (Chaos), Gila (Normal, Hard), pingkeubin (including chaos), Van Leon,
Magnus (normal, hard), Aka's sake. Cygnus eradication at 100% probability of inner abilities can be reset in
Drop circulators and several Medal of Honor.
Honorary batdeon Aswan depending on the difficulty of each mode when clearing differential experience now will receive a uniform.
12 Species selection window has been reorganized.
- Now you can see the button to select all races, created the select button in the case of the restricted occupation is disabled.
- Summary of species characteristics described modified / added.
13 The maximum damage value shown in the status window has been adjusted to 999,999 to 2,000,000.
14 The maximum limits of a monster that can inflict damage has been adjusted to 999,999 to 50,000,000.
These figures raise the skill or item damage limits potential except as figures still apply duplicate.
15 Adjustment of HP and MP can have a character limit of 99,999 to 500,000.
16 Armor of character can have limits will be adjusted to the 9999-99999.
17 Specific times to reach the pitch, you could continue to avoid the monster's attack bug has been fixed.
Skills as a result of lifting or avoidance value which can be up to Dodge was adjusted to 90%.
Items related>
1 The sales price of the equipment items have been adjusted.
2 Suspicious items have been added to the cube.
- Jakum (Chaos), Horn Tail (Chaos), Gila (Normal, Hard), pingkeubin (including chaos), Van Leon,
Magnus (normal, hard), Aka takin Cygnus combating City with high probability, can be obtained.
- The Epic of the items below can only be used, the grade can descend into the lair.
- Should not be able to use the item more unique, the Epic is the highest grade results.
3 Durability equipment items, repairs were lowered.
Monster related>
1 Bosses were reorganized.
[Common]
- Multiple boss monsters to hunt longer, the effects of others, and damage output does not.
Boss monsters no longer a skill to change monster position is not affected.
- Experience some of the boss monsters have been adjusted.
[Magnus]
Health has been adjusted in the normal mode and hard mode.
Death Count - Hard mode has been increased to 40 from 20.
Magnus of an attack delay has been adjusted.
- Was easy to notice the effects of attacks and delay adjustment.
[Cygnus]
- Cygnus boss in 60 minutes time limit has been changed to 30 minutes.
- Cygnus Knight-Commander of the other pet and fitness has been adjusted.
- Cygnus longer own stamina recovery does not.
Cygnus Knight-Commander to summon invulnerable, do not rush.
- Not all articles refurbished Empress if not treated can aid
Summon Knight-point has been changed.
Cygnus did not attack normally.
- Cygnus and pet some of the skill has been adjusted.
- Notice some type of attack grows cast ready to operate.
Damage of some attacks have been adjusted.
[Aka's sake.]
Aka's sake and your pet's health has been adjusted.
- Your pet will be applied to physical attacks.
Aka sake of attack and skill delay has been adjusted.
Pingkeubin
Chaos mode - normal mode and stamina has been adjusted.
Chaos mode and normal mode, time limit 60-30 minutes has been changed.
- The normal mode and chaos mode of attack delay has been corrected.
- New boss skills have been added.
[Gila]
Health has been adjusted in the normal mode and hard mode.
Gila's attack delay has been adjusted.
Summoned monster's stamina has been adjusted.
Have some characteristics of attack change.
[Van Leon
Half Leon and the health of summoned monsters has been adjusted.
Van Leon's attack delay has been adjusted.
Now, some of the monsters they summon monsters to the user would damage fixed.
Have some characteristics of attack change.
- Clear in 60 minutes time limit has been changed to 30 minutes.
Horn Tail
Chaos Horn Tail and stamina of the summoned monster has been adjusted.
- Horn Tail attack delay has been adjusted.
- Summoned monsters now has a pre-emptive attack characteristics
Have some characteristics of attack change.
[Jakum
- Chaos jakum summon monsters and their health has been adjusted.
- Summoned monsters now has a pre-emptive attack characteristics
Have some characteristics of attack change.
2 EXP of monsters rising level of 170 in Aswan.
There's something about Karma Scissor changes.
Character Deck now gains 1 additional set for a total of 3 sets (9 cards)
You can gain Honor EXP "Medal of Honor" from normal mobs as well as bosses. Bosses have a 100% chance to drop several "Medal of Honor" and circulators(??)
Max damage shown in Stats window increased from 999,999 to 2,000,000
Max HP and MP increased from 99,999 to 500,000
Max defense increased from 9,999 to 99,999
Max damage dealt increased from 999,999 to 50,000,000
Magnus Hard Mode death count decreased from 40 to 20
Cygnus timer decreased from 60 mins to 30 mins
Pink Bean (both normal and chaos) timer decreased from 60 mins to 30 mins
VL timer decreased from 60 mins to 30 mins
Some bosses have new skills.
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